één week aan boord - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Joris Ritsma - WaarBenJij.nu één week aan boord - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Joris Ritsma - WaarBenJij.nu

één week aan boord

Blijf op de hoogte en volg Joris

14 Augustus 2012 | Spanje, Algeciras

Hallo allemaal,

ik vond dit wel even een geschikt moment om nog een berichtje te plaatsen. Ik ben nu namelijk precies een week aan boord, al moet ik zeggen dat het voelt alsof ik hier veel langer ben. Vooral de afgelopen 2 dagen zijn zo druk dat de tijd omvliegt.

Toen ik vorige week aan boord kwam, werd bepaald dat ik op de brug zou beginnen, en jan pieter in de machinekamer. omdat ze hier aan boord nog grotendeels met Marof systeem varen, doen JP en ik in principe net als de rest 1 week boven 1 week beneden, maar om alles goed onder de knie te krijgen, starten we met 3 weken. dus ik sta nu 3 weken boven, maar alsnog, kom ik smiddags bijna altijd in de machinekamer. In Port said begon het al goed, het suez kanaal word in convooien gevaren, en net toen wij wouden vertrekken kwam er een convooi op gang, hele nacht moeten wachten en uiteindelijk vroeg in de morgen vetrokken. en toen begon meteen mijn eerste zee reis, tevens de langste oversteek( voor zover je het een oversteek kunt noemen) van 5 dagen naar Tanger( Marokko ), in die 5 dagen heb ik steeds 's ochtends de wacht gedraait met de kapitein. Helaas kwam ik er snel achter dat een hoop stof van school ver was weggezakt, en met de vakken waar afgelopen jaar alle 2ejaars de mist in gingen, kwam ik mezelf meteen tegen. Maar uiteindelijk leer je het grootste deel aan boord, dus ik sla mij er wel door heen. 's middags ging ik met Jan-Pieter samen de machinekamer in om die in kaart te krijgen, lekker puzzelen met alle leidingen. Uiteindelijk kwamen wij 00.00 de 13e in tanger aan. natuurlijk werd ik daarvoor wakker gebeld, omdat ik bij alle aankomsten en vertrekken meekijk/help. In tanger overdag de 8-12 wacht met de MO3 gelopen, alle sjorringen gecontroleerd, en bij gehouden wat er geladen en gelost werd, lekker puzzelen dus, dat beviel me wel. Precies 24 uur later vertrokken we naar Algeciras, de overkant van straat gibraltar, dus dat was maar kort, en hier zijn we ten anker gegaan omdat onze ligplaats pas vanmiddag vrij zou komen. Nu liggen we in Algeciras en heb ik een drukke middag achter de rug, met weer het laden/lossen bijhouden, maar er kwam ook een hoop stores aan boord dus dat was veel heen en weer lopen. Maar ik vermaak me prima, en ga het hier zeker wel 5 maanden uithouden.

groetjes joris

  • 14 Augustus 2012 - 22:18

    Kees & Gerda:

    Hey Joris,
    Vanaf Helgoland lezen we met plezier jou reisverslag en vinden het leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Het zal zeker een leerzame stage worden en je zult zien dat die 5 maanden omvliegen.
    Geniet, leer ze en pas goed op jezelf ;-) Hartelijke groet Kees & Gerda, ab Fralan.

  • 15 Augustus 2012 - 11:57

    Frans En Tilly:

    Hoi Joris
    .Tjee zeg dat is een "tak van sport" waar we helemaal niet mee op de hoogte zijn .
    wat leuk om er zo uitgebreid over te lezen.
    Je wordt wel direct in het" diepe" gegooid maar dat is ook prima en inderdaad vanuit de praktijk is het de beste leerschool.
    fijn dat je het direct zo goed/leuk ervaart en dat je niet heel erg hoeft te wennen.
    succes met alles en we verheugen ons op nieuwe belevenissen.
    denk om jezelf!!
    groetjes
    Frans en Til

  • 16 Augustus 2012 - 18:45

    Fam. Blok:

    Heey Joris,

    Leuk om te lezen je verslag.
    En wat fijn dat het je allemaal zo goed bevalt aan boord.
    Het is toch altijd weer spannend als zo'n reis maakt.

    We zullen je bevindingen aan boord uiteraard blijven volgen!
    We wensen je en behouden vaart, heel veel plezier en geniet er van!

    Groetjes Fam. Blok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 28 Juli 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 11450

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2012 - 05 Januari 2013

Stage Nedlloyd Barentsz

Landen bezocht: